Wersja archiwalna 2015-07-03 14:52:39

Numer postępowania: In.271.03.2015 Mordy, dnia 03.07.2015 r.


ZAPYTANIE OFERTOWE


W związku z potrzebą spełnienia obowiązków nałożonych na jednostki sektora publicznego w zakresie efektywności energetycznej

Miasto i Gmina Mordy, 08-140 Mordy, ul. Kilińskiego 9

NIP: 8212364231 REGON: 711582457

tel. 25 6415402 fax 25 6415115 e-mail: ug_mordy@pro.onet.pl

zaprasza Wykonawców gotowych wykonać usługę w zakresie planistycznym do złożenia oferty na wykonanie zadania pod nazwą „Opracowanie Planu Gospodarki Niskoemisyjnej dla Miasta i Gminy Mordy”.


I. PROCEDURA: art. 4 pkt 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm.).

II. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA.

  1. Nazwa zamówienia.

Opracowanie Planu Gospodarki Niskoemisyjnej dla Miasta i Gminy Mordy”.

  1. Zakres zamówienia.

  1. opracowanie bazy danych zawierających wyselekcjonowane usystematyzowane informacje pozwalające na ocenę gospodarki energią,

  2. opracowanie planu gospodarki niskoemisyjnej, zgodnie z wytycznymi Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, które stanowią załącznik nr 3 do niniejszego procedury.

  3. przeprowadzenie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko,

  4. przeprowadzenie szkolenia na temat problematyki związanej z tworzeniem, realizacją i monitorowaniem planów gospodarki niskoemisyjnej.

  1. Cel zamówienia.

Potrzeba sporządzenia i realizacji Planu Gospodarki Niskoemisyjnej dla Miasta i Gminy Mordy wynika z zobowiązań określonych w ratyfikowanym przez Polskę Protokole z Kioto oraz w pakiecie klimatyczno-energetycznym, przyjętym przez Komisję Europejską w grudniu 2008 r. Plan Gospodarki Niskoemisyjnej dla Miasta i Gminy Mordy przyczyni się do osiągnięcia celów określonych w pakiecie klimatyczno-energetycznym do roku 2020 tj.:

- redukcji emisji gazów cieplarnianych,

- zwiększenia udziału energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych,

- redukcji zużycia energii finalnej, co ma zostać zrealizowane poprzez podniesienie efektywności energetycznej.

  1. Informacje o Zamawiającym.

Miasto i Gmina Mordy zajmuje powierzchnię 170,02 km², w tym powierzchnia miasta Mordy 4,54 km².

Ludność Miasta i Gminy Mordy (statystyka stałych mieszkańców wg stanu na dzień 31.12.2014 r.) wynosiła 6082 mieszkańców, w tym w mieście Mordy 1819 mieszkańców.

Plan ma obejmować wszystkie sektory i podmioty będące producentami i odbiorcami energii.

W Planie Gospodarki Niskoemisyjnej należy uwzględnić następujące elementy sektora publicznego i prywatnego:

- budynki, instalacje i urządzenia (budynki usługowe, mieszkalne, oświetlenie publiczne, małe i średnie przedsiębiorstwa),

- planowanie przestrzenne i planowanie transportu,

- zamówienia publiczne w zakresie termomodernizacji budynków i odnawialnych źródeł energii,

- współpracę z mieszkańcami, przedsiębiorcami i zainteresowanymi stronami.

Adresatami Planu Gospodarki Niskoemisyjnej są:

- Urząd Miasta i Gminy w Mordach i jednostki pomocnicze (sołectwa),

- jednostki organizacyjne Miasta i Gminy Mordy (3 szkoły, Miejsko-Gminny Ośrodek Kultury, Zakład Gospodarki Komunalnej),

- dwie spółdzielnie mieszkaniowe,

- sześć wspólnot mieszkaniowych oraz właściciele domów jednorodzinnych w ilości około 1580 szt.,

- lokalni przedsiębiorcy,

- Ochotnicze Straże Pożarne.

Plan Gospodarki Niskoemisyjnej ma także dotrzeć do mieszkańców Miasta i Gminy Mordy i skłonić ich do działania na jego rzecz. Opracowanie Planu Gospodarki Niskoemisyjnej zapewnia korzyści ekonomiczne, społeczne i środowiskowe, płynące z działań zmniejszających emisje osiągane m.in. poprzez wzrost innowacyjności i wdrożenie nowych technologii, zmniejszenie energochłonności, utworzenie nowych miejsc pracy, wzrost konkurencyjności gospodarki.

  1. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia.

Celem bezpośrednim projektu jest opracowanie Planu Gospodarki Niskoemisyjnej dla Miasta i Gminy Mordy na lata 2015-2020. Realizacja projektu pozwoli na opracowanie spójnej strategii, której celem nadrzędnym będzie zarządzanie emisjami gazów cieplarnianych na poziomie gminy. Działania objęte planem spowodują redukcję zużycia energii finalnej oraz zwiększenie udziału energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych, co ma zostać zrealizowane poprzez podniesienie efektywności energetycznej.

Przedmiot zamówienia obejmuje następujący zakres:

  1. Stworzenie baz danych informacji nt. gospodarki energią w gminie w oparciu o inwentaryzację źródeł emisji gazów cieplarnianych.

Przeprowadzenie inwentaryzacji źródeł emisji gazów cieplarnianych jest niezbędne do stworzenia baz danych informacji nt. gospodarki energią w gminie. Celem inwentaryzacji emisji jest wyliczenie ilości CO2 wyemitowanego wskutek zużycia energii na terenie gminy. Taki spis pozwoli zidentyfikować główne źródła emisji CO2 i zaplanować jej redukcję. Zakres danych będzie obejmował m.in. informacje dot. sposobu ogrzewania, oświetlenia, przygotowywania ciepłej wody użytkowej. Inwentaryzacja umożliwi ponadto pomiar efektów zrealizowanych działań związanych z ochroną klimatu. Zebrane i usystematyzowane dane zostaną wykorzystane do opracowania Planu Gospodarki Niskoemisyjnej dla Miasta i Gminy Mordy.

Niezbędne jest dokładne udokumentowanie sposobu gromadzenia danych i sporządzania inwentaryzacji. Dane powinny być możliwie jak najdokładniejsze. Proces pozyskiwania i gromadzenia danych oparty winien być na metodologii opracowanej przez Wspólne Centrum Badawcze Komisji Europejskiej we współpracy z Dyrekcją Generalną ds. Energii i Biurem Porozumienia Burmistrzów (Poradnik „Jak opracować plan działań na rzecz zrównoważonej energii (SEAP)”.


Bazę danych Wykonawca wykona na aktywnych arkuszach kalkulacyjnych MS Excel z założeniami, wyliczeniami i ich zestawionymi wynikami oraz wersji tradycyjnej (papierowej) w formie raportu z inwentaryzacji wraz z bilansem emisji CO2 z obszaru Miasta i Gminy Mordy (w formie tabeli) oraz w formie graficznej.

  1. Opracowanie Planu Gospodarki Niskoemisyjnej dla Miasta i Gminy Mordy.

Projekt Planu Gospodarki Niskoemisyjnej dla Miasta i Gminy Mordy powinien zostać przygotowany na lata 2015-2020, z uwzględnieniem lat 2021-2028.

Projekt planu obejmie działania/zadania operacyjne zatwierdzone do realizacji przez Zamawiającego w planowanym okresie (min. 3-4 lata od daty zatwierdzenia dokumentu). W ramach przygotowywania projektu planu Wykonawca zobowiązany jest do uzgadniania jego treści z Zamawiającym.

Plan Gospodarki Niskoemisyjnej dla Miasta i Gminy Mordy powinien być zgodny z obowiązującymi przepisami prawa krajowego i wspólnotowego oraz spójny z innymi planami, programami i dokumentami strategicznymi na poziomie krajowym, wojewódzkim, powiatowym i gminnym. Przy opracowywaniu Planu Gospodarki Niskoemisyjnej dla Miasta i Gminy Mordy bardzo ważnym aspektem będzie spójność działań w nim ujętych z dokumentami na poziomie gminnym (takimi jak Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego, Strategia Rozwoju Miasta i Gminy Mordy na lata 2014 - 2020, Założenia do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe dla Miasta i Gminy Mordy na lata 2013 - 2028) oraz spójność z zapisami i działaniami planowanymi w ramach Strategii Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych dla Warszawskiego Obszaru Funkcjonalnego 2014-2020.

Projekt Planu Gospodarki Niskoemisyjnej należy przekazać Zamawiającemu w wersji papierowej (4 egzemplarze) wraz z wersją elektroniczną.

Całkowite prawa autorskie do opracowanego dokumentu wraz z możliwością przetwarzania, powielania i modyfikowania będą należały do Zamawiającego.

  1. Przeprowadzenie szkolenia dla pracowników Urzędu Miasta i Gminy Mordy oraz jednostek organizacyjnych.

Wykonawca przeprowadzi jedno szkolenie dla pracowników Urzędu Miasta i Gminy w Mordach oraz jednostek organizacyjnych i innych osób związanych z gospodarką niskoemisyjną i ochroną środowiska.

Zamawiający udostępni nieodpłatnie Wykonawcy salę umożliwiającą przeprowadzenie szkolenia.

  1. Przeprowadzenie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko dla Planu Gospodarki Niskoemisyjnej dla Miasta i Gminy Mordy.

W ramach projektu planowane jest przeprowadzenie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko wraz z prognozą oddziaływania.


Dla opracowanego Planu Gospodarki Niskoemisyjnej dla Miasta i Gminy Mordy Wykonawca przeprowadzi strategiczną ocenę oddziaływania na środowisko, obejmującą: przygotowanie całego postępowania – opracowanie wzorów pism (ogłoszeń, obwieszczeń, informacji, wystąpień do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska i Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego w sprawie uzgodnienia zakresu i stopnia szczegółowości informacji wymaganych w prognozie oddziaływania na środowisko), sporządzenie prognozy, uzyskanie odpowiednich opinii, zapewnienie udziału społeczeństwa – podanie dokumentu wraz z prognozą do publicznej wiadomości, zebranie uwag i ich analiza (rozpatrzenie i uwzględnienie tych zasadnych), sporządzenie podsumowania procedury SOOŚ (2 egzemplarze w wersji papierowej oraz wersja elektroniczna).

  1. Plan Gospodarki Niskoemisyjnej dla Miasta i Gminy Mordy powinien być opracowany zgodnie z ustawą z dnia 15 kwietnia 2011 r. o efektywności energetycznej (t.j. Dz. U. z 2011 r. Nr 94 poz. 551 z późn. zm.).

  2. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających.

  3. Rodzaj zamówienia: usługa.

III. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA.

  1. Termin wykonania zamówienia do 30 listopada 2015 r. Zamawiający dopuszcza możliwość wcześniejszego wykonania przedmiotu zamówienia.

  2. Za moment zakończenia realizacji zamówienia uważać się będzie datę podpisania protokołu odbioru końcowego po wykonaniu całego zakresu zamówienia przez wykonawcę opracowania.orzeczenia administracji

komentarze

informacje o jednostce

orzeczenia sądów

orzeczenia administracji

komentarze

wzory i zestawienia

informacje o jednostce

orzeczenia administracji

komentarze

wzory i zestawienia


IV. OPIS WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU.

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:

  1. posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;

  2. posiadania wiedzy i doświadczenia;

  3. dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;

  4. sytuacji ekonomicznej i finansowej.

V. KRYTERIA OCENY OFERT.

  1. W celu wyboru najkorzystniejszej oferty zamawiający będzie kierował się następującym kryterium:

cena wykonania zamówienia = 100 %

  1. Jeżeli w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia, nie będzie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie, zamawiający wezwie wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez zamawiającego ofert dodatkowych. Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach.

VI. TERMIN I MIEJSCE SKŁADANIA OFERT.

  1. Oferty należy złożyć w terminie do dnia 10 lipca 2015 r. do godz. 12:00 na adres:

Urząd Miasta i Gminy w Mordach, 08-140 Mordy, ul. Kilińskiego 9, pok. nr 1 (sekretariat).

  1. Godziny pracy sekretariatu: od poniedziałku do czwartku od godz. 8:00 do 16:00 i piątek od godz. 10:00 do 18:00.

  2. Dopuszcza się składanie oferty w formie elektronicznej na adres: inwestycje@mordy.pl lub faxem na nr 25 6415115 po warunkiem, iż równocześnie oryginał oferty zostanie przesłany pocztą lub kurierem. Oferty nie potwierdzone oryginałem nie będą rozpatrywane.

  3. Oferta otrzymana przez zamawiającego po terminie składania ofert zostanie niezwłocznie zwrócona wykonawcy bez otwierania.

  4. Ofertę należy złożyć w zamkniętym opakowaniu, uniemożliwiającym odczytanie zawartości bez uszkodzenia tego opakowania. Opakowanie powinno być oznaczone nazwą firmy i adresem wykonawcy oraz zaadresowane na adres - Urząd Miasta i Gminy w Mordach, ul. Kilińskiego 9, 08-140 Mordy oraz oznakowane następująco:


nazwa (firma) wykonawcy

adres wykonawcy

Miasto i Gmina Mordy

ul. Kilińskiego 9, 08-140 Mordy


Oferta na: „Opracowanie Planu Gospodarki Niskoemisyjnej dla Miasta i Gminy Mordy”.

Nie otwierać przed dniem 10.07.2015 r. godz. 12:15


  1. Wykonawca może, przed upływem terminu do składania ofert, zmienić ofertę. Powiadomienie o wprowadzeniu zmian musi być złożone według takich samych zasad, jak składana oferta tj. w kopercie odpowiednio oznakowanej z napisem „ZMIANA”. Koperta oznaczona napisem „ZMIANA” zostanie otwarta przy otwieraniu oferty wykonawcy, który wprowadził zmiany i po stwierdzeniu poprawności procedury dokonywania zmian.

  2. Wykonawca może, przed upływem terminu do składania ofert, wycofać ofertę poprzez złożenie pisemnego powiadomienia zamawiającego.

VII. MIEJSCE I TERMIN OTWARCIA OFERT.

1. Otwarcie złożonych ofert nastąpi w dniu 10 lipca 2015 r. o godz. 12:15 w: Urzędzie Miasta i Gminy w Mordach, 08-140 Mordy, ul. Kilińskiego 9 (sala konferencyjna).

2. Podczas otwarcia ofert zamawiający poda nazwy (firmy) oraz adresy wykonawców, a także ceny za wykonanie zamówienia zawarte w ofertach.

3. Otwarcie ofert jest jawne, wykonawcy mogą uczestniczyć w sesji otwarcia ofert. W przypadku nieobecności wykonawcy przy otwieraniu ofert, zamawiający prześle wykonawcy informację z otwarcia ofert na pisemny wniosek wykonawcy.

VIII. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERT.

  1. Oferta musi być sporządzona z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności.

  2. Oferta wraz z załącznikami musi być czytelna.

  3. Oferta wraz z załącznikami musi być podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania wykonawcy.

  4. Wykonawca ponosi wszystkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.

  5. Złożenie więcej niż jednej oferty lub złożenie oferty zawierającej propozycje alternatywne spowoduje odrzucenie wszystkich ofert złożonych przez wykonawcę.

  6. Osobą ze strony zamawiającego upoważnioną do kontaktowania się z oferentami jest:

Leszek Konstańczuk – główny specjalista do spraw inwestycji i zamówień

publicznych, w dniach od poniedziałku do czwartku w godz. 8:00 – 16:00, w piątek w godz. 10:00 – 18:00 pod adresem:

Urząd Miasta i Gminy Mordy, 08-140 Mordy, ul. Kilińskiego 9, pok. nr 5

tel. 25 6415402 w. 51 faks: 25 6415115 e-mail: inwestycje@mordy.pl

  1. Wyniki procedury zapytania ofertowego zostaną umieszczone na stronie internetowej zamawiającego.

  2. Z wybranym Wykonawcą zostanie podpisana umowa na zasadach określonych w formularzu stanowiącym załącznik nr 2 do niniejszej procedury.

  3. Na ofertę składają się:

  1. wypełniony i podpisany formularz ofertowy z podaną ceną ryczałtową wykonania zamówienia.

IX. ZAŁĄCZNIKI.

  1. Formularz ofertowy.

  2. Wzór umowy.

  3. Wytyczne NFOŚiGW.

Mordy, dnia 03.07.2015 r.

BURMISTRZ

/-/ Jan Ługowski

……………………………….

(podpis kierownika Zamawiającego)





























Numer postępowania: In. 271.03.2015 Załącznik nr 1 do Zapytania ofertowego

OFERTA WYKONAWCY

Dane dotyczące oferenta

Nazwa Wykonawcy: ………………….………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………

Adres: …………………………………………………………………………………………

Nr telefonu/faksu/e-mail ............................................................................................................

NIP ....................................................... REGON .....................................................

Dane dotyczące Zamawiającego

Miasto i Gmina Mordy

08-140 Mordy, ul. Kilińskiego 9

NIP 8212364231 REGON 711582457

Zobowiązanie oferenta

Zobowiązuję się do wykonania zadania pod nazwą: „Opracowanie Planu Gospodarki Niskoemisyjnej dla Miasta i Gminy Mordy” zgodnie z zapytaniem ofertowym (numer postępowania: In. 271.03.2015), obowiązującymi przepisami i normami w terminie do dnia 30 listopada 2015 r. za cenę ryczałtową:


Cena netto: ................................................................................................. złotych

Podatek VAT (23 %): ............................................................................... złotych

Cena brutto (z podatkiem VAT): ................................................................ złotych

(słownie: …………………………………………………………………………………….…

…………………………………………………………………………………………………).

Wyżej wymienione wynagrodzenie obejmuje całość prac związanych z zamówieniem i będzie obowiązywało przez cały okres objęty umową.

Oraz:

  1. Oświadczam, że zapoznałem się z dokumentacją zapytania ofertowego i przyjmuję bez zastrzeżeń jej warunki i postanowienia.

  2. Oświadczam, że akceptuję załączoną do zapytania ofertowego treść umowy i zobowiązuję się w przypadku przyjęcia mojej oferty do zawarcia umowy w miejscu i terminie wyznaczonym przez Zamawiającego.

  3. Oświadczam, że spełniam warunki udziału w postępowaniu.

  4. Wyrażam zgodę na propozycję, że sprawy sporne będą rozstrzygane przez sąd miejscowy i rzeczowo właściwy dla Zamawiającego.


….…………………….... ……………………………..

(miejscowość, data) (podpis osoby uprawnionej

do reprezentowania Wykonawcy)



Załącznik nr 2

do procedury zapytania ofertowego

Wzór umowy”


UMOWA NR ………/2015

Zawarta w dniu …………….. 2015 r. w Mordach pomiędzy Miastem i Gminą Mordy z siedzibą w 08-140 Mordy, ul. Kilińskiego 9 posiadająca NIP: 8212364231 REGON:

711582457, reprezentowaną przez:

....................................................................................................................................................

za kontrasygnatą Skarbnika - ……………………………………………………………………

zwanym dalej "Zamawiającym",

a: ……………………………….….………………………………………………………….

z siedzibą w:

…………………………………………………………………………………………………

zwanym dalej „Wykonawcą”, posiadającym NIP………………… REGON: …………………

reprezentowanym przez:

…………………………………………………………………………………………………

i uprawnionym do występowania w obrocie prawnym na podstawie: ………………………………………………………………………………………………...


W wyniku dokonania przez Zamawiającego wyboru Wykonawcy, w procedurze zapytania ofertowego (numer postępowania: In. 271.03.2015) dla zamówienia o wartości szacunkowej poniżej kwoty 30.000,00 euro na podstawie art. 4 pkt 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm.) zawarto następującą umowę.


§ 1

  1. Zamawiający zleca a Wykonawca przyjmuje do wykonania zamówienie pn: „Opracowanie Planu Gospodarki Niskoemisyjnej dla Miasta i Gminy Mordy” w czterech egzemplarzach wersji papierowej i w wersji na nośniku elektronicznym.

  2. Zakres zamówienia, o którym mowa w ust 1, obejmuje w szczególności:

  1. opracowanie bazy danych zawierających wyselekcjonowane usystematyzowane informacje pozwalające na ocenę gospodarki energią,

  2. opracowanie planu gospodarki niskoemisyjnej,

  3. przeprowadzenie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko,

  4. przeprowadzenie szkolenia na temat problematyki związanej z tworzeniem, realizacją i monitorowaniem planów gospodarki niskoemisyjnej.

  1. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu umowy zgodnie z warunkami Zamawiającego opisanymi w zapytaniu ofertowym, zasadami współczesnej wiedzy technicznej oraz obowiązującymi w tym zakresie przepisami.

  2. Plan Gospodarki Niskoemisyjnej dla Miasta i Gminy Mordy powinien być opracowany zgodnie z ustawą z dnia 15 kwietnia 2011 r. o efektywności energetycznej (Dz. U. z 2011r. Nr 94 poz. 551 z późn. zm.).


§ 2

  1. Wykonawca rozpocznie realizację zadania w dniu podpisania umowy i wszystkie prace wynikające z niniejszej umowy wykona w terminie do dnia 30 listopada 2015 r.

  2. W przypadku uniemożliwienia realizacji umowy lub zaistnienia przerw w jej wykonywaniu z przyczyn niezależnych od Wykonawcy lub Zamawiającego, termin wykonania prac może ulec przesunięciu po podpisaniu stosownego aneksu, który określi nowy termin wykonania przedmiotu umowy.

  3. Dokumentem potwierdzającym przekazanie przez Wykonawcę Zamawiającemu opracowań, o których mowa w §1, jest protokół przekazania ze spisem dokumentacji, podpisany przez obie strony umowy.


§ 3

Wykonawca zobowiązuje się do wykonania umowy z najwyższą starannością, jednakże nie ponosi odpowiedzialności za:

a) działania osób trzecich w ramach umów zawieranych przez Zamawiającego,

b) decyzje i orzeczenia osób trzecich, mające skutki prawne dla realizacji niniejszej

umowy.


§ 4

  1. Za wykonanie przedmiotu umowy określonego w § 1 Strony umowy ustalają wynagrodzenie ryczałtowe w wysokości netto ……………….. złotych, powiększone o należny podatek VAT ……% w kwocie ……………….. złotych, co daje wynagrodzenie brutto w kwocie ……………… złotych (słownie: ………………………………………....

………………………………………………………….……………………………………

……………………………………………………………………………………………..).

  1. Wynagrodzenie Wykonawcy za wykonanie przedmiotu umowy obejmuje wszystkie koszty poniesione przy realizacji zadania, łącznie z wszelkimi niezbędnymi uzgodnieniami.

  2. Wartość całkowita przedmiotu umowy ani ceny jednostkowe nie będą waloryzowane w okresie realizacji umowy.

  3. Należne Wykonawcy wynagrodzenie będzie płatne na podstawie jednej faktury wystawionej przez Wykonawcę, po podpisaniu przez Zamawiającego protokołu odbioru wykonanego zadania.

  4. Faktura będzie wystawiona na adres Zamawiającego – Miasto i Gmina Mordy; 08-140 Mordy, ul. Kilińskiego 9.

  5. Płatność za fakturę będzie dokonana przelewem z konta Zamawiającego na konto Wykonawcy w ciągu 30 dni, licząc od daty otrzymania faktury przez Zamawiającego.


§ 5

Całkowite prawa autorskie do opracowanego dokumentu wraz z możliwością przetwarzania, powielania i modyfikowania będą należały do Zamawiającego.


§ 6

  1. Strony postanawiają, że obowiązującą je formą odszkodowania są niżej wymienione kary umowne.

  2. Kary te będą naliczane w następujących wypadkach i wysokościach:

  1. Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne:

  1. za zwłokę w wykonaniu przedmiotu umowy powstałą z winy Wykonawcy, w wysokości 0,5% wynagrodzenia brutto ustalonego w umowie za każdy dzień zwłoki;

  2. za odstąpienie od umowy z przyczyn zawinionych przez Wykonawcę w wysokości 5 % wynagrodzenia umownego brutto;

  3. za zwłokę w usunięciu wad przedmiotu umowy w ustalonym terminie w wysokości 0,5 % wynagrodzenia brutto ustalonego w umowie za każdy dzień zwłoki.

  1. Zamawiający zapłaci Wykonawcy kary umowne za odstąpienie od umowy z przyczyn niezależnych od Wykonawcy w wysokości 5 % wynagrodzenia umownego brutto.

  1. Jeżeli wysokość zastrzeżonych kar umownych nie pokrywa poniesionej szkody Zamawiający może dochodzić odszkodowania uzupełniającego.


§ 7

Wykonawca zobowiązuje się do bezpłatnego usunięcia wszystkich zauważonych błędów w dokumentacji, wynikłych z winy Wykonawcy, w terminie 7 dni po ich zgłoszeniu przez Zamawiającego.

§ 8

  1. Zmiany postanowień niniejszej umowy będą dokonywane, pod rygorem nieważności, na piśmie w formie aneksu.

  2. W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego.

  3. Sprawy sporne będą rozpatrywane przez sąd miejscowy i rzeczowo właściwy dla Zamawiającego.


§ 9

Umowę sporządzono w trzech jednobrzmiących egzemplarzach, jeden egzemplarz dla Wykonawcy i dwa egzemplarze dla Zamawiającego.
































Załącznik nr 3 do Zapytania ofertowego

Numer postępowania: In.271.03.2015


Szczegółowe zalecenia dotyczące struktury planu gospodarki niskoemisyjnej




Priorytet IX . Infrastruktura energetyczna

przyjazna środowisku i efektywność energetyczna









Działanie 9.3.

Termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej

plany gospodarki niskoemisyjnej















NARODOWY FUNDUSZ

OCHRONY ŚRODOWISKA I GOSPODARKI WODNEJ







Plany gospodarki niskoemisyjnej w gminach finansowane w ramach IX Osi POIiŚ 2007-2013 „Infrastruktura energetyczna przyjazna środowisku i efektywność energetyczna” działanie 9.3 – szczegółowe wymagania


  1. Główne cele planów gospodarki niskoemisyjnej

  2. Założenia do przygotowania planu gospodarki niskoemisyjnej

  3. Podstawowe wymagania wobec planu

  4. Zalecana struktura planu

  5. Wskaźniki monitorowania


1. Główne cele planów gospodarki niskoemisyjnej

Plany gospodarki niskoemisyjnej mają m.in. przyczynić się do osiągnięcia celów określonych w pakiecie klimatyczno-energetycznym do roku 20201, tj.:

  • redukcji emisji gazów cieplarnianych ;

  • zwiększenia udziału energii pochodzącej z źródeł odnawialnych;

  • redukcji zużycia energii finalnej, co ma zostać zrealizowane poprzez podniesienie efektywności energetycznej,

a także do poprawy jakości powietrza na obszarach, na których odnotowano przekroczenia jakości poziomów dopuszczalnych stężeń w powietrzu i realizowane są programy (naprawcze) ochrony powietrza (POP) oraz plany działań krótkoterminowych (PDK).

Działania zawarte w planach muszą być spójne z tworzonymi POP i PDK oraz w efekcie doprowadzić do redukcji emisji zanieczyszczeń do powietrza (w tym: pyłów, dwutlenku siarki oraz tlenków azotu).

Z uwagi na brak możliwości zaplanowania przez gminy konkretnych działań i budżetów na okres 7 lat, samorządy mogą przedstawić w planach zakres działań operacyjnych obejmujący najbliższe 3-4 lata od zatwierdzenia planu. Przedstawione działania muszą być spójne z Wieloletnimi Prognozami Finansowymi WPF.


2. Założenia do przygotowania planu gospodarki niskoemisyjnej:

  • zakres działań na szczeblu gminy/gmin,

  • objęcie całości obszaru geograficznego gminy/gmin,

  • skoncentrowanie się na działaniach niskoemisyjnych i efektywnie wykorzystujących zasoby, w tym poprawie efektywności energetycznej, wykorzystaniu OZE, czyli wszystkich działań mających na celu zmniejszenie emisji zanieczyszczeń do powietrza w tym pyłów, dwutlenku siarki, tlenków azotu oraz emisji dwutlenku węgla, ze szczególnym uwzględnieniem obszarów, na których odnotowano przekroczenia dopuszczalnych stężeń w powietrzu,

  • współuczestnictwo podmiotów będących producentami i/lub odbiorcami energii (z wyjątkiem instalacji objętych systemem EU ETS) ze szczególnym uwzględnieniem działań w sektorze publicznym,

  • objęcie planem obszarów, w których władze lokalne mają wpływ na zużycie energii w perspektywie długoterminowej (w tym planowanie przestrzenne),

  • podjęcie działań mających na celu wspieranie produktów i usług efektywnych energetycznie (np. zamówienia publiczne),

  • podjęcie działań mających wpływ na zmiany postaw konsumpcyjnych użytkowników energii (współpraca z mieszkańcami i zainteresowanymi stronami, działania edukacyjne),

  • spójność z nowotworzonymi bądź aktualizowanymi założeniami do planów zaopatrzenia w ciepło, chłód i energię elektryczną bądź paliwa gazowe (lub założeniami do tych planów) i programami ochrony powietrza .


3. Podstawowe wymagania wobec planu:

  • przyjęcie do realizacji planu poprzez uchwałę Rady Gminy (wpisanie do WPF),

  • aktualność planu na moment rozliczania umowy o dofinansowanie w ramach działania 9.3,

  • wskazanie mierników osiągnięcia celów,

  • określenie źródeł finansowania,

  • plan wdrażania, monitorowania i weryfikacji (procedury),

  • spójność z innymi planami/programami (miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego, założenia/plan zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe, program ochrony powietrza),

  • zgodność z przepisami prawa w zakresie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko.

  • kompleksowość planu, tj.: wskazanie zadań inwestycyjnych, w następujących obszarach, m.in:

    • zużycie energii w budynkach/instalacjach (budynki i urządzenia komunalne, budynki i urządzenia usługowe niekomunalne, budynki mieszkalne, oświetlenie uliczne; zakłady przemysłowe poza EU ETS – fakultatywnie), dystrybucja ciepła,

    • zużycie energii w transporcie (transport publiczny, tabor gminny, transport prywatny i komercyjny, transport szynowy), w tym poprzez wdrażanie systemów organizacji ruchu,

    • gospodarka odpadami – w zakresie emisji nie związanej ze zużyciem energii (CH4 ze składowisk) – fakultatywnie,

    • produkcja energii – zakłady/instalacje do produkcji energii elektrycznej, ciepła i chłodu, z wyłączeniem instalacji objętej EU ETS.

oraz zadań nieinwestycyjnych, takich jak planowanie miejskie, zamówienia publiczne, strategia komunikacyjna, promowanie gospodarki niskoemisyjnej, etc.


4. Zalecana struktura planu

  1. Streszczenie

  2. Ogólna strategia

      • Cele strategiczne i szczegółowe

      • Stan obecny

      • Identyfikacja obszarów problemowych

      • Aspekty organizacyjne i finansowe (struktury organizacyjne, zasoby ludzie, zaangażowane strony, budżet, źródła finansowania inwestycji, środki finansowe na monitoring i ocenę)

  3. Wyniki bazowej inwentaryzacji emisji dwutlenku węgla

  4. Działania/zadania i środki zaplanowane na cały okres objęty planem

      • Długoterminowa strategia, cele i zobowiązania

      • Krótko/średnioterminowe działania/zadania

(opis, podmioty odpowiedzialne za realizację, harmonogram, koszty, wskaźniki)


5. Wskaźniki monitorowania

  • poziom redukcji emisji CO2 w stosunku do lat poprzednich (1990 bądź innego możliwego do inwentaryzacji),

  • poziom redukcji zużycia energii finalnej w stosunku do przyjętego roku bazowego.

  • udział zużytej energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych ,

  • proponowane monitorowanie wskaźników w oparciu o metodologię opracowaną przez Wspólne Centrum Badawcze (JRC) Komisji Europejskiej we współpracy z Dyrekcją Generalną ds. Energii (DG ENER) i Biurem Porozumienia Burmistrzów, zawartą w poradniku „Jak opracować plan działań na rzecz zrównoważonej energii (SEAP)” ,

  • W celu wyznaczenia poziomu redukcji zużycia energii, uzyskanej poprzez podniesienie efektywności energetycznej zaleca się korzystanie z danych zawartych w audytach energetycznych.

1 Zgodnie z przyjętym w 2009 r. pakietem energetyczno-klimatycznym do 2020 r. Unia Europejska:

-o 20% zredukuje emisje gazów cieplarnianych w stosunku do poziomu emisji z 1990 r.;
- o 20% zwiększy udział energii odnawialnej w finalnej konsumpcji energii ( dla Polski 15 %);
- o 20% zwiększy efektywność energetyczną, w stosunku do prognoz BAU (ang. business as usual ) na rok 2020

Informacje o dokumencie:

[Liczba odsłon: 2704508]

przewiń do góry