Kierownikiem Urzędu jest Burmistrz Miasta i Gminy.
Jeżeli Burmistrz nie postanowi inaczej, do jego wyłącznej kompetencji należy:
1. reprezentowanie Miasta i Gminy na zewnątrz;
2. składanie oświadczeń woli w imieniu Miasta i Gminy w zakresie zarządu mieniem;
3. projektowanie i realizacja strategii rozwoju miasta i gminy;
4. prowadzenie polityki kadrowej i płacowej;
5. udzielanie pełnomocnictw procesowych;
6. wykonywanie uchwał Rady oraz przedkładanie na sesję sprawozdań z ich wykonania;
7. prowadzenie gospodarki finansowej Miasta i Gminy;
8. pełnienie funkcji szefa obrony cywilnej Miasta i Gminy oraz i sprawowanie nadzoru nad wykonywaniem zadań związanych z obronnością;
9. wykonywanie innych zadań zastrzeżonych do kompetencji Burmistrza przepisami prawa.
Burmistrz kieruje pracą Urzędu bezpośrednio lub przy pomocy Zastępcy lub Sekretarza oraz Skarbnika, zgodnie z określonym w Regulaminie Organizacyjnym Miasta i Gminy podziałem zadań i kompetencji.
O ile Burmistrz nie postanowi inaczej, w przypadku jego nieobecności, zadania i kompetencje Burmistrza przechodzą na Zastępcę Burmistrza.
Zakres kompetencji Zastępcy Burmistrza ustala Burmistrz w drodze pisemnych upoważnień. Uszczegółowienie zadań Zastępcy Burmistrza może ustalić Burmistrz w drodze odrębnego zarządzenia.
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Tadeusz Narojek
- Data udostępnienia w BIP: 2011-12-14 18:18:09
- Informacja zaktualizowana przez: Tadeusz Narojek
- Data ostatniej aktualizacji: 2011-12-14 18:18:09
- Liczba odsłon: 3623
- Historia dokumentu: