STATUT
Zespołu Ekonomiczno-Administracyjny Szkół Gminy Mordy
I. Postanowienia ogólne.
& 1.
Zespół Ekonomiczno-Administracyjny Szkół Gminy Mordy z siedzibą w Mordach zwany dalej „Zespołem” działa na podstawie;
a/ Uchwały Nr XVII/95/96 Rady Miejskiej w Mordach z dnia 12 lutego 1996 r.
b/ Ustawy z dnia 7.09.1991r. o systemie oświaty /Dz.U.Nr 95 poz. 425 z późn. zmianami/
c/ Ustawy z dnia 26.01.1982r. - Karta Nauczyciela /Dz.U.Nr 19 poz. 132 z późn. zmianami/
d/ Ustawy z dnia 26.11.1998r. o finansach publicznych /Dz.U.nr 155,poz.1014 z póź.zm./
e/ Statutu Gminy Mordy i Statutu niniejszego.
& 2.
Zespół obejmuje swoją działalnością publiczne szkoły podstawowe, gimnazja, przedszkole, klasy „0”, dowożenie, świetlice przy szkołach podstawowych.
& 3.
1. Zespół jest jednostką budżetową rozliczającą się z budżetem gminy.
2. Podstawą działania jest roczny plan finansowy, zatwierdzony przez Radę Miejską w Mordach.
II. Cel i przedmiot działania.
&1.
Zespół powołany jest do obsługi ekonomiczno-administracyjnej i finansowo-księgowej publicznych szkół podstawowych, gimnazjum, przedszkola, klasy „0”, dowożenia, świetlic przy szkołach podstawowych, w tym do;
a/ obsługi administracyjno-gospodarcza i zaopatrzeniowa, oraz sprawy remontów i inwestycji,
b/ obsługi finansowo-księgowa placówek szkolnych, organizowanie wypłat i wynagrodzeń, ewidencjonowanie danych o zatrudnieniu i wydatkach z osobowego funduszu płac,
c/ wykonywanie budżetu po przez zgodnie z zasadami celowości gospodarowania i zgodności z prawem przyznanych przez gminę dotacji,
d/ planowanie i statystyka, oraz sporządzanie wymaganych sprawozdań z zakresu realizacji zadań rzeczowych poszczególnych placówek oświatowych i własnych, zatrudnienia, osobowego funduszu płac, zakładowego funduszu świadczeń socjalnych itp.
e/ opracowanie projektów planów dochodów i wydatków budżetowych dla obsługiwanych placówek we współpracy z tymi placówkami,
f/ sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem dyscypliny finansowo-budżetowej przez jednostki objęte zakresem działania,
g/ archiwizowanie dokumentacji,
h/ wykonywanie innych zadań zleconych odrębnymi umowami.
III. Zarządzanie i organizacja.
& 1.
1. Zespół nie posiada osobowości prawnej. Rozlicza się z przychodów i rozchodów z budżetem gminy.
2. Zespołem kieruje Dyrektor, którego powołuje i odwołuje Burmistrz Miasta i Gminy.
3. Dyrektor Zespołu zarządza i reprezentuje go na zewnątrz w oparciu o zasady określone w Statucie i tak;
-gospodaruje mieniem Zakładu w zakresie wynikającym z udzielonego przez Burmistrza Miasta i Gminy pełnomocnictwa,
- podejmuje decyzje zgodnie z prawem i statutem,
- ponosi odpowiedzialność za prawidłową realizację budżetu,
- ponosi odpowiedzialność za środki i materiały będące na wyposażeniu biura Zespołu,
- ponosi odpowiedzialność za opracowanie na bazie posiadanych środków projektów planów finansowych obsługiwanych placówek,
- podejmuje decyzje w sprawach zatrudnienia i wynagrodzenia pracowników Zespołu,
- określa kierunek i przedmiot kontroli wewnętrznej oraz podejmuje stosowne decyzje,
- ustala zasady obiegu dokumentów wewnętrznych biura z zapewnieniem sprawności ich obiegu,
- prowadzi obsługę remontowo-inwestycyjną podległych placówek,
- utrzymuje współpracę z zakładową organizacją związkową we wszystkich sprawach wynikających z Kodeksu Pracy i ustawy o związkach zawodowych.
& 2.
1.Zespół oprócz Dyrektora składa się z następujących pracowników;
a/ główny księgowy
b/ specjalista d/s płac
c/ dwóch konserwatorów do obsługi podległych placówek
d/ kierowcy autobusu szkolnego
2. Zasady wynagradzania i kwalifikacji pracowników Zespołu określają odrębne przepisy.
& 3.
1.Organizację pracy Zespołu, a zwłaszcza zakres obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności pracowników ustala Dyrektor Zespołu.
2.Dyrektor Zespołu kieruje i sprawuje nadzór nad Zespołem jako jednostką budżetową a w szczególności;
-sprawuje nadzór nad opracowaniem zbiorczych projektów planów analiz ekonomicznych informacji i sprawozdań z zakresu działania Zespołu,
-opracowuje projekty planów remontów placówek oświatowych w gminie,
-ogłasza przetargi na remonty w placówkach oświatowych,
-sprawuje ogólny nadzór nad prowadzonymi remontami,
-odpowiada za prawidłowe rozliczanie remontów w obiektach oświatowych wykonanych przez wykonawców,
-współdziała z dyrektorami placówek oświatowych w zaopatrzeniu w pomoce naukowe, meble, sprzęt, opał itp. /zakupy hurtowe po wynegocjowanych niższych cenach/,
-zatwierdza do wypłaty wszystkie rachunki i faktury,
-odpowiada za zabezpieczenie środków płatniczych i druków ścisłego zarachowania,
-podpisuje czeki bankowe, przelewy i akceptuje inkasa,
-nadzoruje rozliczenie przeprowadzanych inwentaryzacji w placówkach oświatowych
-organizuje i przekazuje protokółem zdawczo-odbiorczym majątek w placówkach oświatowych przy zmianie stanowisk dyrektorskich,
-czuwa nad prawidłową realizacją budżetu i przestrzeganiem dyscypliny budżetowej oświaty.
& 4.
Do podejmowania czynności przekraczających zakres ustalony statutem potrzebna jest zgoda Burmistrza Miasta i Gminy.
IV. Gospodarka finansowa.
& 1.
1.Finanse Zespołu pochodzą z;
a/ budżetu gminy
b/ środków własnych - środki specjalne
2.Środki określone w pkt. a i b przekazywane są na rachunek Zespołu w równych ratach miesięcznych.
& 2.
1.Dyrektorzy podległych jednostek przedkładają preliminarz wydatków na rok następny Dyrektorowi Zespołu do 10 października.
2.Dyrektor Zespołu w oparciu o otrzymane preliminarze i spodziewane dotacje z budżetu gminy przygotowuje zbiorczy plan wydatków dla wszystkich jednostek podległych do 15 października i przedstawia do zatwierdzenia Burmistrzowi Miasta i Gminy.
3.Podstawą gospodarki finansowej Zespołu jest roczny plan finansowy zatwierdzony przez Radę Miejską w Mordach.
4.W planie finansowym mogą być dokonywane zmiany w ciągu roku zgodnie z obowiązującymi przepisami budżetowymi.
& 3.
Do składania oświadczeń w imieniu Zespołu w Zakresie praw i obowiązków majątkowych oraz dysponowania środkami finansowymi wymagane jest współdziałanie dwóch upoważnionych osób, którymi są Dyrektor oraz Główny księgowy lub inne imiennie upoważnione osoby.
V. Postanowienia końcowe.
& 1.
Zespół jest zakładem pracy w rozumieniu przepisów prawa pracy.
& 2.
W sprawach nie uregulowanych niniejszym statutem mają zastosowanie przepisy powszechnie obowiązujące.
& 3.
Dokonywanie wszelkich zmian w statucie odbywa się w trybie tak jak dla jego nadania.
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Kicman Andrzej
- Data udostępnienia w BIP: 2005-05-25 08:00:14
- Informacja zaktualizowana przez: Kicman Andrzej
- Data ostatniej aktualizacji: 2005-05-25 08:00:14
- Liczba odsłon: 1985
- Historia dokumentu: