STATUT

 

ZAKŁADU GOSPODARKI

 

KOMUNALNEJ W MORDACH

 

 

 

&1

 

Statut określa zasady działania Zakładu Gospodarki Komunalnej w Mordach zwanego dalej „ Zakładem”, jego zakres zadań , organizację wewnętrzną i zasady gospodarki finansowej.

 

 

&2

Zakład działa na podstawie Uchwały NR XXVIII / 153 / 97 Rady Miejskiej w Mordach z dnia 30 czerwca 1997 r.

 

 

&3

 

Zakład jest jednostką organizacyjną samorządu terytorialnego, działającą w formie zakładu

budżetowego ; prowadzi własną obsługę finansowo – księgową i rozlicza się z budżetem gminy.

 

 

&4

Nadzór nad działalnością zakładu sprawuje Zarząd Gminy.

 

 

&5

 

Siedziba Zakładu Gospodarki Komunalnej mieści się w Mordach przy ulicy Parkowej 2.

 

 

&6

1. Zakład używa pieczątki podłużnej z napisem:

ZAKŁAD GOSPODARKI

KOMUNALNEJ

08 – 140 Mordy, ul. Parkowa 2

NIP 821-13-13-906

2. Zakład w znakowaniu pism używa symbolu „ZGK”.

 

 

&7

Dla zapewnienia funkcjonowania zakładu ustala się następujące stanowiska pracy:

  1. Dyrektor Zakładu
  2. Główny księgowy
  3. Pracownicy obsługi

 

 

&8

 

Dyrektora Zakładu powołuje i odwołuje Zarząd Gminy.

 

 

 

&9

 

Głównego księgowego i pozostałych pracowników zatrudnia i zwalnia dyrektor Zakładu.

 

 

 

&10

 

  1. Czynności w sprawach z zakresu prawa pracy, w tym ustalanie wynagrodzenia dla dyrektora Zakładu dokonuje Przewodniczący Zarządu Gminy.
  2. Czynności w sprawach z zakresu prawa pracy, w tym ustalanie wynagrodzenia dla głównego księgowego i pozostałych pracowników ustala dyrektor Zakładu.

 

 

 

 

 

 

&11

 

Podstawowe zadania Zakładu to eksploatacja:

  1. stacji uzdatniania wody

2) oczyszczalni ścieków 3) sieci wodociągowej i kanalizacyjnej 4) przepompowni pośrednich ścieków komunalnych 5) wysypiska odpadów komunalnych.

 

Pozostałe zadania związane są z :

  1. całorocznym oczyszczaniem miasta
  2. konserwacją zieleni
  3. wywozem nieczystości płynnych
  4. świadczeniem drobnych usług remontowych i przewozowych w ramach możliwości

wynikających z posiadanego sprzętu i wyposażenia

5) zimowym utrzymaniem placów i dróg gminnych na terenie miasta i gminy Mordy

6) zwalczaniem gołoledzi na placach i drogach gminnych w obrębie miasta Mordy

7) utrzymaniem czystości w bezodpływowym szalecie miejskim.

 

 

&12

 

Do zadań dyrektora Zakładu należy:

1) kierowanie całokształtem działalności Zakładu i dbałość o właściwe warunki pracy 2) realizowanie zadań wynikających z &11 Statutu 3) składanie sprawozdań z działalności Zakładu 4) reprezentowanie Zakładu na zewnątrz.

 

 

 

&13

Dyrektor Zakładu jest kierownikiem Zakładu w rozumieniu przepisów kodeksu pracy.

 

 

&14

Bezpośrednim przełożonym dyrektora jest Przewodniczący Zarządu Gminy.

 

 

 

 

&15

 

Środki finansowe niezbędne do funkcjonowania zakładu pochodzą z jego działalności oraz dotacji z budżetu gminy.

 

 

&16

 

Zmiany Statutu mogą być dokonywane w trybie przyjętym do jego uchwalenia.

 

 

 

Akty związane :

  1. Uchwała Nr XXIII/123/2000 Rady Miejskiej w Mordach z dnia 31 października 2000 r w sprawie uchwalenia Statutu Zakładu Gospodarki Komunalnej w Mordach
  2. Uchwała Nr XXXII/177/2001 Rady Miejskiej w Mordach z dnia 10 października 2001 r w sprawie zmiany w Statucie Zakładu Gospodarki Komunalnej w Mordach.
  3. Uchwała Nr XXXVII/194/2002 Rady Miejskiej w Mordach z dnia 7 lutego 2002 r w sprawie zmiany w Statucie Zakładu Gospodarki Komunalnej w Mordach.
Informacje o dokumencie:
  • Informację wprowawdził(a) do BIP: Tadeusz Narojek
  • Data udostępnienia w BIP: 2003-06-30 11:04:47
  • Informacja zaktualizowana przez: Marek Izdebski
  • Data ostatniej aktualizacji: 2024-02-06 15:04:59
  • Liczba odsłon: 2416
  • Historia dokumentu:

[Liczba odsłon: 2407452]

przewiń do góry